amigos en los yermos

12 de marzo de 2010

Mi padre es capitán


Acabo de leerme un libro que me ha parecido muy entrañable, "Mi padre es capitán" de Olga Xirinacs. Trata de una niña, Flora, que está muy orgullosa de que su padre sea capitán de un gran barco y que se siente muy decepcionada cuando se entera de que sólo es cocinero de un remolcador. El día de su cumpleaños, después de haberse comido una tarta hecha por su padre en compañía de su familia y los marineros, por accidente, se queda en el remolcador mientras toda la tripulación, incluido su padre, ayudan a apagar un incendio. El papá de Flora resultó herido, Flora lo cuidaba, estaba muy orgullosa de él y muy contenta de que supiera cocinar tan bien. Al llegar la Navidad, el Roma, el barco de su padre, fue elegido para traer a la ciudad a los Reyes Magos. Flora tuvo la gran oportunidad de comer con ellos las cosas tan ricas que preparaba su padre, el Rey Melchor también le hizo un regalo.

Olga Xirinacs nos enseña con la historia de esta niña que todos los trabajos son muy importantes, siempre que se hagan bien hechos. Sin conocerla en persona, ya sabía yo que me caía bien. A los hijos nos quieren nuestros padres cuando no tenemos ninguna ocupación, y como siempre voy a lo que dice mi madre, "no es más importante un banquero que un basurero, lo importante es saber ser persona". Si queréis conocer las aventuras de Flora y qué le regaló el Rey Melchor, ya sabéis. Seguro que cuando queráis daros cuenta, estáis en la última página.

10 comentarios:

Joana dijo...

Quina velocitat lectora que portes sempre, Neus! M'encanta saber que al món encara tenim la sort de tenir gent com tu que sap gaudir de la lectura i la converteix en la seua amiga.
Ja em dira`s com portes Hipatia, que ja has començat, i si t'interssa llegir la ressenya d'Agora que vaig fer jo, per anar relacionant-la amb el llibre li dius a ta mare que te la mostre.
Una aabraçada de maratoniana lectura.
Jo també estic llegint un llibre molt interessant que m'acaben de regalar!!

Florenci Salesas dijo...

"no es más importante un banquero que un basurero, lo importante es saber ser persona".

Aquesta és la clau. Sinó ets persona, ja et pots esforçar que res et sortirà. ¿Com s'ho fan les mares per tenir sempre raó? (fins i tot quan estem convençuts que no la tenen o quan sí, la tenen, però fa ràbia que la tinguin!).

És la segona ressenya que llegeixo d'aquest llibre. M'han vingut moltes ganes de llegir-lo. Moltes gràcies Neus. Endavant!

Neus dijo...

Gràcies benvolgut Florenci Salesas, tens raó les mares sempre donen bons consells.
Estic preparant una ressenya de Hipatia que la penjaré de seguida, però seguint el consell de ma tia L, que també es escritora, aixi que vaig a investigar un poquet a Florenci Salesas hehehe. Moltes gràcies per les col.laboracions a classe.
Joana ja saps que m'agrada llegir i estic pensant en penjar la teua descripció que a tu ja et tinc una mica investigada.
Una abraçada molt gran per als dos. Petons.

Joana dijo...

Neus, ja he lllegit la descripció a classe i és clar que ja em tens investigada, i tant, però les teues paraules a la descripció diuen més del que pensa el teu cor que no pas la realitat. Es nota que m'estimes de debò i jo no et puc estar més agraïda. Miraré de buscar el que m'has demant per mail i a veure si em destape al món per aquesta finestreta, però no t'ho assegure.
B7s, bonica.

Florenci Salesas dijo...

Quin honor Neus! De tota manera, no et tallis si hi ha algun tros que et sembla un rotllo, ho dius, eh. Sobre les investigacions, si us plau, no demanis ajuda al Sherlock Holmes, que aquest sempre enxampa els culpables.

I la col·laboració va ser un gran plaer, de debò. Bona setmana!

Nuria dijo...

El cuento que has explicado esta muy bonito.
Me gustaría leerlo.Escríbes muy bien.
Hasta mañana.

Nuria De Vuyst.

Neus dijo...

Ya me contarás Nuria, gracias por entrar al blog.

Anónimo dijo...

Estas hecha una voraz lectora Neus, me encanta. Sigue comentando lo que lees y nos harás leerlos a todos, ¡la curiosidad cunde!.Ya nos gustaría que muchos de nuestros alumnos leyesen la mitad que tú. Un beso Neus. Chelo.

Anónimo dijo...

Neus, estimada, has de saber que aquest conte és veritat en una gran part. Una amiga meva tenia el marit que era cuiner de remolcador. Quan la seva filla Montse era nena, sempre es va pensar que el seu pare era el capità, i quan va saber que no, va tenir un disgust.
Ella no va passar aquestes aventures del llibre, però sí que es va incendiar un petrolier, i sí que arriben els Reis Mags a l'Escala Reial, en un remolcador.

Ja ho veus, la vida porta moltes històries, només les has de saber veure. I escriure-les, és clar.

Una abraçada,

Olga Xirinacs

Neus dijo...

Gràcies per el consell i explicar-me com va naixer el llibre, a la meua amiga Núria també li han agradat molt. Una gran abraçada i no escriga més de la mort que em posse molt trista. Petonets. (:-)