amigos en los yermos

15 de febrero de 2011

Conte rimat



Fa molts anys al firmament

es va celebrar una festa

i just en aquell moment

van demanar a l’orquestra

la cançó de l’element.


“Aire” cantaven a cor

satèl·lits, estels i planetes,

i van crear amb amor

vida, animals i plantetes

Farien la Terra d’or!


D’entrada tots vivien

de manera natural.

per no tindre no tenien

societat estructural,

ni de lletres en sabien.


Venien els quatre elements

a visitar nostra Terra.

de vegades molt dolents

baixaven de la serra

i cridaven, molt potents.


L’home passà a l’acció

per defensa i per enveja

va entrar en evolució.

Ara, el temporal neteja,

creu que té la solució.


Els peixos finen al mar

l’aigua del riu no està neta.

Aire i terra criden en un plor:

estem matant el planeta!

no hi ha res per explotar!


Què es aquesta alteració?

Potser és la humanitat?

Se consciència la població

per pròpia seguritat

s’implica amb determinació.


Hi ha una gran associació,

als carrers solidaritat

per frenar la pol·lució

fins i tot, a la ciutat

reina la col·laboració!


Viure la humanitat

sense matar el planeta

eixa es la llibertat

en el pensament d’esta xiqueta.

17 comentarios:

Joana dijo...

Ja saps el que opine d'aquesta meravella de conte rimat. El que no saps són les ganes que tinc de veure com queda en castellà.
Si necessites suport, ja saps que sempre pots tocar-me a la porta!!!

Ha quedat de meravella ací a los Yermos. Amb el teu permís me l'emportaré a Cyberland també, però voldria saber si puc penjar la foto de l'autora, que no és altra que la xiqueta protagonista d'aquest fantàstic conte rimat:)

Ahir vaig passar per a felicitar-te, que no vaig tenir oportunitat a classe. No en comparírem cap!!!

M'alegra molt que l'hages penjat!!!

Molts b7s, guapa i fins ara!!!

PS: esborra el primer comentari, que les presses m'han jugat males passades i queda faral que una "mestra" done aquest "exemple".

Joana dijo...

aghhhhh!!! FATAL

Neus dijo...

Joana, moltes gràcies per la felicitació, segur que et demane "el visto bueno". No tinc problemes en penjar la foto que m'agrade, aquesta es de la primera nevada d'aquest hivern a Valdelinares que estavem allí per empomar-la!! B7s!! :D

Fani dijo...

Ami m´ha agradat molt, la veritat. En la natura és en lo millor que pot pensar una xiqueta. B7s!! :D

Esther dijo...

Hola,Neus és molt bonic el poema, molt llarg pero sobretot bonic.
No tinc paraules pero,el que més m'ha agradat ha sigut allò dels 4 elements:cel,terra,mar i aire.
També els humans que tenen enveja.
Et faig un haikú:

Cuida l'entorn,
dona-li molt d'amor
fes-la feliç

Esther dijo...

Rectifico:

Cuida l'entorn,
dona-li molt d'amor
fes-lo feliç

Neus dijo...

Fani i Esther, gràcies per la visita, m'alegre de que vos haja agradat el conte.
Sabeu que la cançò de l'element que canta la orquestra, es "Aire" de Mecano?

molts b7s!!

José Miguel dijo...

Neus m'ha agradat molt el teu poema sobre la natura sobretot perque és molt llarg i felicitats Neus per el teu aniversari.

Nuria dijo...

Està molt bonic el teu poema!!!

Núria dijo...

Hola Neus! M'agrada molt el teu conte rimat, sobretot per qué tracta sobre la naturalessa. Ah! Se que és massa tard, però et desitge un feliç aniversari.
Espere que la roda poètica continue.
Adeu! B7s!

El d'abans és d'Estela!!!

magu dijo...

NEUS
Esto es hermoso, hermosa poesía
me gusta el catalán
aunque es difícil de entender
traduzcanme
yo tamibén tengo poesías sobre la ecologia, jaja pero no sé donde las guardé
bueno saludos `NEUS y para todos

M. Roser dijo...

Saps que m'hagués agradat assistir
a aquesta superfesta tan ecològica,...però que se n'ha fet d'aquells bons desitjos? tan de bo tots recapacitem i d'aqui a un temps, l'estat del nostre planeta coincideixi amb el final del teu bonic conte.
Neus, la de la foto ets tu? encantada de veure't i felicitats per la teva sensibilitat.
Petons,
M. Roser

Neus dijo...

Nuria i Jose Miguel, moltes gràcies! a mi també m'agrada aquesta roda poética.

Neus dijo...

Magú, te lo voy a poner traducido, me encantaría ver en La cajita de las rimas, alguna de las que tienes guardadas.
Un abrazo.

Neus dijo...

Mª Roser, seria una passada haber pogut anar a la festa! i si, la de la foto soc jo empomant la primera nevada de l'hivern a Valdelinares.
Petons per a tu també!! :D

Unknown dijo...

M'encanta aquest conte, Neus!!!

Unknown dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.